"walking legend" - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marjolein Dubbelaar - WaarBenJij.nu "walking legend" - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marjolein Dubbelaar - WaarBenJij.nu

"walking legend"

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 Juni 2017 | Spanje, Burgos

Ik ben hier de grote uitzondering als pelgrim, die al ruim 3 maanden vanuit huis aan het lopen is. De pelgrims in Spanje beginnen in Saint-Jean-Pied-de-Port (StJPdP) of bijv. Pamplona of een andere grote stad. Velen lopen 1 of wellicht 2 weken. Velen nemen de bus bij ongemak (zoals blessures). Velen laten hun bagage vervoeren. De pelgrims die in 1 keer lopen van StJPdP naar Santiago de Compostella zijn in de minderheid. Pelgrims zoals ik zijn er nauwelijks. Ik 'loop' zo langzamerhand steeds meer in de gaten. Ik ben gevraagd op de foto te gaan met wandelaars die ik tegenkom. Ik kom voor in blogs van medepelgrims. Het leukste commentaar staat op de blog van Peter, een Engelse medepelgrim. "Walking legend". Te veel eer voor mij. Dus morgen gewoon lekker weer wandelen na mijn inmiddels derde rustdag in Burgos.

  • 05 Juni 2017 - 23:07

    Maarten En Gea:

    Het is bijzonder.......
    en het wordt steeds meer!
    Sprakeloos.....
    En we hebben steeds minder te zeggen!
    Trots.......
    Steeds trotser!
    Mooi......
    Steeds mooier!
    Respect.......
    Steeds meer!
    Een pelgrim

    Liefs van ons

  • 05 Juni 2017 - 23:09

    Marleen:

    Je mag echt super trots zijn op jezelf lieve Marjolein! Wat leuk dat je inmiddels een beroemde pelgrim bent! Geen BN'er, maar een BP'er :-)

  • 06 Juni 2017 - 00:04

    Marjan:

    We wisten het wel dat we boven een beroemdheid wonen!!
    Volledig verdiend.
    Geniet ervan.
    Pluim van Paulien.
    Groet van mij, Marjan

  • 06 Juni 2017 - 00:31

    Joke Philipsen:

    Hallo Marjolein,
    Je mag inderdaad trots zijn op jezelf dat je van je woonplaats al zo'n lang stuk achterelkaar over de pelgrimswegen naar Santiago hebt weten te wandelen. Eind februari tijdens de voorjaarsvakantie ontmoette ik je in het Betuwse dorp Geldermalsen. Je was toen nog maar een paar dagen onderweg. Inmiddels heb je zoveel kilometers gewandeld door prachtige landschappen, steden en dorpjes en zoveel ervaringen opgedaan. Heel veel succes met de voortzetting van de pelgrimstocht naar Santiago de Compostella. Gewoon door blijven stappen en je zult het einddoel halen.... Joke

  • 06 Juni 2017 - 07:51

    Mariska:

    Super stoer! Poot van droppie!

  • 06 Juni 2017 - 08:45

    Anneke:

    Lieve Marjolein
    TOPPER
    Ik wordt er stil van.
    Blijf voor je duimen.
    BEWONDERING
    Liefs Anneke.

  • 06 Juni 2017 - 09:12

    Rita:

    Een topprestatie! Diepe buiging! Ik ken inderdaad mensen die alleen bepaalde stukken lopen en je bent echt een uitzondering, de ware pelgrim.
    Over een paar weken zal ik weer in de bergen lopen en als ik een pijntje voel zal ik denken aan die pelgrim die al zoveel maanden onderweg is.
    Nog heel veel plezier met de laatste etappes.
    Rita

  • 06 Juni 2017 - 10:03

    Henk:

    Een wandelende VIP ik heb het altijd al gezegd, fantastisch!

  • 06 Juni 2017 - 18:53

    Marian:

    Niet te bescheiden Marjolein. Je doet het echt super en inderdaad een echte legend. Ben trots op je dat je dit doet. Dikke pluim.

  • 06 Juni 2017 - 18:59

    Piet Van Wijngaarden:

    Lieve Marjolein, ik heb verschrikkelijk veel bewondering voor jou! Jij bent denk ik nu de enige echte pelgrim. Ik heb het al eerder eens geschreven denk ik als ik je laat weten dat ik iedere dag weer met buitengewoon veel genoegen jouw verslagen lees. Wat is dat een verrijking van je leven! Echt, ik heb diep respect voor jou. Je buurtje, die net 80 is geworden.

  • 07 Juni 2017 - 21:51

    Hans:

    Een echt toppertje ben je mevrouw Dubbeloar..

  • 09 Juni 2017 - 11:13

    Jacqueline Lafranca:

    Wel, Marjolein Dubbeloar, naast "Talking Legend" (je weet wel waar :-)) nu dus ook "Walking Legend"! En verdiend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Camino 2017

Voetreis naar Santiago de Compostella

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2017

Muxia

02 Juli 2017

0,00 K.M.

02 Juli 2017

..... en door !

27 Juni 2017

Santiago de Compostela

23 Juni 2017

druk op de weg
Marjolein

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 47067

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 01 Juli 2017

Camino 2017

Landen bezocht: