pelgrimsmaaltijden in kasteel - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Marjolein Dubbelaar - WaarBenJij.nu pelgrimsmaaltijden in kasteel - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Marjolein Dubbelaar - WaarBenJij.nu

pelgrimsmaaltijden in kasteel

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 Mei 2017 | Frankrijk, Saint-Astier

Goedemorgen vanuit 'mijn' Chateau de Puyferrat bij Saint-Astier! Deze keer een echt (niet-vervallen en niet-overwoekerd) kasteel om in te overnachten. Nog wel in renovatie, maar voor de pelgrims is alles al prima in orde. Een prachtige pelgrimskamer met open haard en daarachter een mooie oude keuken. Voor 17 euro zit ik hier prins'es'heerlijk en heb 'mijn' rijk voor mij alleen. Eten wordt niet verzorgd. Er is hier op deze berg in dit bos geen winkel of restaurant. Dus gisteren creatief avondmaaltje gemaakt met aanwezige pasta, tomatenpuree, kruiden en stokbrood. Vanmorgen ontbijtje met stokbrood, jam en koffie. Ik heb vanuit Perigueux een stevig bruin stokbrood meegenomen waar ik een paar dagen mee kan doen. Zo is vandaag 8 mei feestdag in Frankrijk en zijn winkels en restaurants niet open. Koffie(stickjes) en cupjes jam zitten standaard in mijn bepakking. Evenals mijn noo't'rantsoen (zakje nootjes), dat overigens ook zonder noodsituatie prima combineert met een biertje of wijntje.....

  • 08 Mei 2017 - 09:17

    Jos Verluyten:

    Marjolein, elke maand verschijnt er wel een kookboek en zo zijn er nu al dertien in een dozijn maar er is volgens mij zeker nog een markt voor ' Hoe smakelijk en lekker koken met noodrantsoenen?' Je zou ongetwijfeld heel wat recepten voor dit alternatief kookboek kunnen aanbrengen!
    Het ga je goed op je tocht!

  • 08 Mei 2017 - 09:17

    Jos Verluyten:

    Marjolein, elke maand verschijnt er wel een kookboek en zo zijn er nu al dertien in een dozijn maar er is volgens mij zeker nog een markt voor ' Hoe smakelijk en lekker koken met noodrantsoenen?' Je zou ongetwijfeld heel wat recepten voor dit alternatief kookboek kunnen aanbrengen!
    Het ga je goed op je tocht!

  • 08 Mei 2017 - 09:17

    Jos Verluyten:

    Marjolein, elke maand verschijnt er wel een kookboek en zo zijn er nu al dertien in een dozijn maar er is volgens mij zeker nog een markt voor ' Hoe smakelijk en lekker koken met noodrantsoenen?' Je zou ongetwijfeld heel wat recepten voor dit alternatief kookboek kunnen aanbrengen!
    Het ga je goed op je tocht!

  • 08 Mei 2017 - 09:17

    Jos Verluyten:

    Marjolein, elke maand verschijnt er wel een kookboek en zo zijn er nu al dertien in een dozijn maar er is volgens mij zeker nog een markt voor ' Hoe smakelijk en lekker koken met noodrantsoenen?' Je zou ongetwijfeld heel wat recepten voor dit alternatief kookboek kunnen aanbrengen!
    Het ga je goed op je tocht!

  • 08 Mei 2017 - 09:52

    Henk:

    Nou dat klinkt allemaal erg aantrekkelijk. Ik mis alleen nog de toast met Franse kaas maar die zitten vast in het noodrantsoen.
    Wandel se, ik ben eind deze maand weer thuis.

  • 08 Mei 2017 - 10:41

    Mam:

    Weer een mooie overnachtingsplek.Inplaats van kaas(haha)kun je met nootjes en rozijntjes een "pelgrims"haver maken als de nood aan de man komt.Ideetje?Liefs

  • 08 Mei 2017 - 13:50

    Frank:

    Je vindt wel heel mooie plekken om te overnachten! Mocht je in Mussidan komen, dan is overnachten bij Gerard en Marie een aanrader. Ze wonen op de Place de Victor Hugo 13. Zeer gastvrije mensen en ze koken allebei heerlijk.

  • 08 Mei 2017 - 16:48

    Kitty:

    Ziet er gaaf uit, en is natuurlijk een koopje. Maar wel erg jammer dat ze niets te eten hebben zeg....... met al die beweging heb je natuurlijk ook wel meer nodig dan een nootmaaltijdje.
    Op naar de volgende halte met lekker eten !

  • 08 Mei 2017 - 22:02

    Willie En Ruud:

    Wow, wat een mooie plek. Wat ga je toch hard, je bent al zo ver in Frankrijk en dat allemaal met de benenwagen. Petje af hoor! (Ruud zijn petje dan...)

  • 10 Mei 2017 - 16:36

    Jacqueline:

    Wat een prachtig kasteel! Dan maar geen eten, zou ik zeggen!
    Ik ben overigens stiknieuwsgierig naar wat zo'n gigantische wandeling doet met je lichaam. Wordt je een en al spier? Val je af en moet je flink bij-eten? Krijg je meer lucht? Of? Misschien zijn dat te intieme ontboezemingen op deze blog, dat zou natuurlijk kunnen.
    En dan laat ik mijn nieuwsgierigheid over wat dit met je geest doet maar achterwege... :-))
    In elk geval maak ik een diepe buiging!
    X

  • 10 Mei 2017 - 16:37

    Jacqueline:

    Oeps. Een knol van een taalfout in mijn bovenstaande bericht. Shame on me. Ik weet dat je je (net als ik) hier enorm aan stoort! Excusez-moi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Astier

Camino 2017

Voetreis naar Santiago de Compostella

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2017

Muxia

02 Juli 2017

0,00 K.M.

02 Juli 2017

..... en door !

27 Juni 2017

Santiago de Compostela

23 Juni 2017

druk op de weg
Marjolein

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 47090

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 01 Juli 2017

Camino 2017

Landen bezocht: