code oranje - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Marjolein Dubbelaar - WaarBenJij.nu code oranje - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Marjolein Dubbelaar - WaarBenJij.nu

code oranje

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

30 April 2017 | Frankrijk, Limoges

Na die regendag is het zonnetje de volgende dagen gewoon weer doorgebroken. Soms wat dreigende luchten, maar geen regen meer gehad. Tot vanmiddag ! Rond 15.00 uur werd de lucht donker zwart, storm barstte los en regen kwam met bakken tegelijk uit de lucht vallen. Ik was toen nog net buiten Limoges. Binnen 1 minuut was ik doorweekt. Daar is geen poncho tegen bestand. Dwars door het noodweer heen heb ik mijn weg verder gezocht (ik was toch al zeiknat) en ben ik na ongeveer drie kwartier aanbeland in de pelgrimsopvang van de Franciscaner zusters vlak naast de kathedraal van Limoges. Foto's van het mooie uitzicht op Limoges heb ik door het noodweer niet. Jullie moeten het doen met een foto van het uitzicht vanuit mijn kamer in de pelgrimsopvang op de kathedraal van Limoges.
Ik zag op nu.nl dat de Franse meteorologische dienst een weeralarm had afgegeven voor vanmiddag. Dat klopte dus als een bus.

  • 30 April 2017 - 22:02

    Ingid:

    Hey Marjolein
    Wat ben je al ver!! Jammer van het slechte weer , gelukkig zit je nu droog. Wat een topprestatie Wens je nog veel wandelplezier en uiteraard mooi weer. Vandaag was het hier heerlijk zonnig. Komt vast ook naar jou toe. Liefs Ingrid

  • 30 April 2017 - 22:02

    Marian:

    Jeetje wat een pech. Gelukkig ben je veilig bij een slaapplaats aangekomen want wandelen tijdens code oranje met storm en regen is niet verstandig. Lekker uitrusten en alles laten drogen en hopen op een mooie dag morgen.

  • 30 April 2017 - 23:04

    Mam:

    Lieve Marjolein,even dacht ik:ze vergist zich.:code oranje was j.l.donderdag,koningsdag. Maar je bent een kanjer,dus doorgaan.Hoe krijg je je natte plunje weer op tijd droog?Limoges,dat is toch ook weer een ijkpunt.Hopelijk morgen beter weer.Op weg naar?Liefs.

  • 01 Mei 2017 - 07:49

    Kitty:

    Is weer een mooi stoer verhaal voor later

  • 01 Mei 2017 - 08:02

    Harmen:

    hoi Marjolein we volgen je route.lekker ver al op weg. ik vind het knap Morgen ga ik terug naar shanghai (met het vliegtuig haha) om meer kilometers te lopen in het hotel. success de komende weken en hopelijk lekker wandel weer groet Harmen

  • 01 Mei 2017 - 12:23

    Frank:

    Mooie plek heb je4 daar. Ik kwam niet verder dan een of andere jeugdherberg voor Jeunes Ouvriers, na lang zoeken. Van die Franciscanessen heb ik nooit geweten. En wat loop je lekker door. Mooi op schema, zou ik haast zeggen, alsof er een schema is...

  • 01 Mei 2017 - 17:16

    Nico En Cécile Daanen:

    Hoi Marjolein, heftig weer de laatste dagen, ook iets verderop. We zijn de laatste 2 dagen ook flink nat geregend. Oude kranten in de schoenen en een paar keer vervangen werkt goed.
    We zittenen nu op een camping in een mobile home in Tiviers. Zo'n 2 dagen voor jou.
    Blijven genieten. Bon Camino

    Nico en Cécile

  • 01 Mei 2017 - 21:35

    Hans:

    He Marjolein, een plensbui dus....hopelijk droogt alles snel weer op. Je bent goed bezig, neem je ook wel eens een rustdag? Of heb je dat niet nodig. Je gaat in ieder geval wel lekker door zo, petje af.

  • 06 Mei 2017 - 21:57

    Mina Brouwer:

    hoi Pechvogel, inmiddels natuurlijk alweer alles droog en zelfs beter weer. ben vandaag Spanje in gereden ... Ga je ook via Saint-Jean-Pied-de-Port? Mensen uit zoveel landen die daar allemaal samen komen. Geweldig om te zien en om er een aantal te spreken. nog een voorspoedige verdere wandeling.
    Ja ik ga nog verder prutsen met WaarBenJij.nu - hoor je nog.
    Succes
    Mina
    ps die foto is er nog steeds niet. klopte het email-adres?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Limoges

Camino 2017

Voetreis naar Santiago de Compostella

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2017

Muxia

02 Juli 2017

0,00 K.M.

02 Juli 2017

..... en door !

27 Juni 2017

Santiago de Compostela

23 Juni 2017

druk op de weg
Marjolein

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 47065

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 01 Juli 2017

Camino 2017

Landen bezocht: