Regen en Leffe - Reisverslag uit Dinant, België van Marjolein Dubbelaar - WaarBenJij.nu Regen en Leffe - Reisverslag uit Dinant, België van Marjolein Dubbelaar - WaarBenJij.nu

Regen en Leffe

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Maart 2017 | België, Dinant

Gisteren zaterdag 18 maart was een regendag. De route naar Namen is rechttoe rechtaan via een betonnen fiets-/wandelpad (Ravel 2) aangelegd op de bedding van een voormalig treintracee. In de regen is dat een voordeel, geen gezoek en niet verdwalen.
Vandaag zondag 19 maart bleef grotendeels droog. Mooie wandeletappe naar Dinant, 28 km langs de Maas. Inmiddels "ingecheckt" in de abdij van Leffe in Dinant. Hier geen Leffe biertje te krijgen, dus vroeg naar bed. Er zijn verder geen andere pelgrims dus ik heb het gastenverblijf helemaal voor mezelf.

• 19 Maart 2017 - 22:09

Jos Verluyten:

Bobbejaan Schoepen wist het al in zijn tijd: ' .... Want dat is niet zo erg als een café zonder bier. Toch kan het blijkbaar nog erger: abdij van Leffe zonder Leffe.... Die paters leven alleszins niet bourgondisch.

• 19 Maart 2017 - 22:16

Frank:

Hé, wat gek. Ik was in 2009 in hetzelfde klooster en daar kreeg ik bij de maaltijd toch echt Leffe-bier. Of zouden ze alleen aan mannen bier schenken?
    Mooie plek hé, in Dinant. Langs de Maas loop je een schitterende route. Nu maar hopen dat je niet al te veel regen hebt. Het ga je goed.

• 19 Maart 2017 - 22:18

Marjolein Dubbelaar:

Juist, Jos ! Dat komt er van als het bier niet meer door de paters zelf wordt gebrouwen...

• 19 Maart 2017 - 22:39

Marjolein Dubbelaar:

Ha, Frank, de paters zijn geëmancipeerd, ook de mannen aan tafel (gasten in het hoofdgebouw) kregen geen Leffe. Overigens, ook zonder Leffe is het een prima overnachtingsplek. Een prachtig klooster. Het gastenverblijf is vast veranderd sinds jouw verblijf hier. Het is helemaal gerenoveerd.

• 20 Maart 2017 - 02:28

Henk:

Stond er ook nergens een doos met gekoelde flessen witte wijn op je te wachten? Jammer hoor!

• 20 Maart 2017 - 11:52

Kitty:

Ik herinner me Dinant als bijzonder leuke plaats om een weekendje te vertoeven...... Maar daar hoorde dan inderdaad wel een leffebiertje van de brouwerij bij .......
    Maar goed, bier zakt in je benen, dus misschien helpen ze je hier wel mee :-)
    Gaat het lopen goed verder ?